על מנת לפרסם את העסק שלנו, אנו צריכים לעשות שימוש בשיווק אופליין ואונליין. במאמר זה נתמקד בשתי שיטות השיווק הפופולאריות ונציע דרכים שונות ומגוונות ליישם אותו בפועל.
מתחילים עם שיווק אופליין
שימוש בפליירים – כיום ניתן ללכת לכל בית דפוס ולהזמין פליירים מעוצבים. באמצעות הפליירים, תוכלו לקדם את העסק שלכם. תסכימו איתנו שאם הפלייר יהיה מעוצב, אנשים לא יזרקו אותו אלא להיפך, הם ישמרו אותו ובמידת הצורך יתקשרו אליכם ויתעניינו במוצר או השירות שאתם מוכרים. אגב, באמצעות שימוש בפליירים, תוכלו להציע קופון הנחה או מחיר מיוחד וכך למשוך לקוחות רלוונטיים.
חלוקת כרטיסי ביקור ומוצרי פרסום – כבעלי עסקים, עליכם להשתתף בכמה שיותר כנסים ומפגשים עסקיים. יכולים לצאת מהם המון שיתופי פעולה. כאשר אתם מגיעים לאותם כנסים, רצוי שתצטיידו בכרטיסי ביקור. תוכלו להדפיס כרטיסי ביקור בכל בית דפוס במחיר סמלי. אם העסק שלכם מוכר מוצרים, תוכלו גם להצטייד במוצרי קדם מכירות. אלו מוצרים עליהם תוכלו להדפיס את הלוגו והטלפון של העסק שלכם. כך ברגע שאתם מחלקים את כרטיסי הביקור ומוצרי הפרסום, המשתתפים יזכרו אתכם ואת המוצרים והשירותים שאתם מציעים.
ממשיכים עם פרסום אונליין
בניית אתר אינטרנט ויצירת מועדון לקוחות – תוכלו לבנות אתר אינטרנט, דף נחיתה ואפילו דף עסקי ברשתות החברתיות. כך תוכלו לפרסם הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים שלכם. מעבר לכך, תוכלו גם להציע ללקוחות להצטרף למועדון הלקוחות שלכם. את המצטרפים, תוכלו לעניין במוצרים חדשים, קופונים, הנחות, מבצעים וכו'. מועדון לקוחות הוא אמצעי מושלם לשימור לקוחות קיימים ולהבאת לקוחות חדשים.
שימוש בתוכן מקצועי – תוכן איכותי ושיווקי הוא שיבדיל אתכם מהמתחרים וימשוך אליכם לא מעט לקוחות. על כן, אם יש לכם דף אינטרנט, דף נחיתה או דף ברשתות החברתיות, מומלץ שתשתמשו בתוכן מסקרן, מעניין וכזה שימשוך את הגולשים למעורבות עם המותג שלכם. נסו גם לקיים הגרלות ותחרויות עם פרסים וכך עוד יותר תצליחו למשוך את תשומת הלב של הגולשים.
שימוש בסרטוני תדמית – סרטוני תדמית הם כמו פרסומת לעסק. מדובר על סרטון וידאו שאורכו דקה עד דקה וחצי. הוא מציג את העסק בצורה עניינית ומדבר על התועלת של המוצרים או השירותים המוצגים. הסרטון כולל את כתיבת התסריט והפקתו. העלות לא זולה ויכולה לנוע מאלפים עד עשרות אלפי שקלים.
שורה תחתונה
אם אתם מחזיקים בעסק משלכם, נסו לפרסם את עצמכם כמה שיותר. נכון כשמדובר על פרסום לעסק, מדובר על הוצאה בלתי מבוטלת אבל כזאת שעשויה בסופו של דבר, רק להגדיל לכם את היקף המכירות והרווחים. אל תתמקדו רק בשיטת פרסום אחת. נסו לשלב מספר שיטות ובדקו את יעילותה של כל שיטה. יכול להיות ששיטה מסוימת יכולה להתאים לעסק מסוים והאחרת לא תתאים. הכי חשוב זה לא להתייאש ולבחון מה יהיה הכי מתאים לעסק שלכם. שיהיה בהצלחה!